Ve světě českých médií
                      Lektor  přinese do kurzu různé české noviny. Ptá se studentů, jestli některé noviny  znají, nebo jestli nějaké noviny kupují. Jestli čtou noviny, jakou formou?  V tištěné podobě, elektronické podobě. Lektor může využít situaci na  úvodní kresbě k lekci. Studenti listují v novinách a říkají, jaké  rubriky noviny obsahují, o jakých tématech se píše. Lektor zapisuje na tabuli.
                        Pak  se obrací na studenty a ptá se, o jaké zprávy se v novinách zajímají, zda  čtou bulvární noviny, zda je ruší reklama v novinách. Jaké noviny čtou ve  své zemi? Čím se tyto noviny liší od českých novin.
                      cv. 1  Tištěné noviny a online informace
                        Lektor  napíše tyto dva pojmy na tabuli. Studenti říkají, co je výhodou a nevýhodou  tištěných zpráv a zpráv v elektronické podobě. Studenti říkají, čemu  dávají přednost a proč. Pak čtou potichu 3 úvodní názory, pak ještě jednou  nahlas a řeší navazující úkoly cv. 2 +3.
                        cv. 4  + 5  Studenti si přečtou text ještě  jednou a pak doplňují chybějící informace. Ve cv. 4 doplňují souvětí, ve cv. 5  doplňují věty tak, aby měly shodný význam s předchozím tvrzením.  Odpovídající ekvivalenty hledají v textu.
                        Např.  Michal nečte všechny články v novinách, ale vybírá si.
                        Michal  hodně přeskakuje.
                        Lektor  se dodatečně ptá studentů, jestli to platí také o nich.
                        Např.:  Čtete všechny články? Přeskakujete stránky v novinách? Čtete jenom  titulky?
                        cv. 6  Toto cvičení může být pro studenty trochu obtížnější. Lektor proto napíše na  tabuli všechny pojmy reportáž, cestopis, fejeton atd. Studenti vysvětlují, co  to je. Lektor může přinést taky krátkou ukázku fejetonu, komentáře, zprávy a na  tom ukázat, jak se liší.
                        Studenti  pak doplňují uvedené pojmy do vět. Pak se můžou pokusit napsat krátký fejeton  nebo komentář, buď v kurzu, nebo doma. 
                        cv. 7  Jsou tištěná média v úpadku?
                        Studenti  odpovídají na tuto otázku. Pak čtou potichu text a doplňují správné podstatné  jméno do textu. Lektor kontroluje se studenty řešení. Studenti se vracejí  k textu a hledají v textu správná přídavná jména a doplňují do cv.  7c) a vyjadřují svůj názor na tvrzení ze cv. 7.c).
                        cv. 8  Lektor napíše na tabuli pojmy –  noviny/časopisy – rozhlas / rádia – televize - internet
                        Studenti  říkají, jakému médii dávají přednost a proč. Jaké médium je podle jejich názoru  nejlepším zdrojem informací.
                        Pak  studenti popisují uvedený graf.  Lektor  může navázat poslechem ve cv. 10.
                        cv. 9   O čem píšou dnešní noviny?
                        Lektor  zadá studentům úkol – Mají v novinách vyhledat krátkou zprávu, která je  zaujala, nebo zajímavé titulky. Studenti přečtou v kurzu, co našli, tak o  událostech diskutují.
                        Další  možnost – Lektor využije zprávy z učebnice. Studenti je čtou a pak  odpovídají na otázky.
                        Ve  cv. 9 c) čtou studenti titulky a pak říkají podle vzoru, o čem je asi zpráva a  navazují ve cv. 9d).
                        cv. 10  Mediální masáž
                        Studenti  zopakují své poznatky o médiích a poslouchají vypravování 3 osob. Informace  zapisují do tabulky. Pak poslouchají vypravování ještě jednou a vybírají  správnou variantu ve cv.11. Pokud je to třeba, přehraje lektor vypravování ještě  jednou a studenti doplňují informace do textu ve cv. 12
                        cv. 13  Já a reklama
                        Lektor  diskutuje se studenty o reklamě.
                        Kde  se vyskytuje?  - Televize – rozhlas –  internet – ulice - supermarket atd.
                        Na co  se provádí reklama? – Auta – kosmetika – dovolená – pojištění – banky
                        Na co  je zakázána reklama? Pornografie – zbraně – násilí
                        Jaký  mají studenti postoj k reklamě? 
                        Jakou  reklamu studenti považují za vtipnou a přijatelnou?
                        Jaké  české reklamy studenti znají?
                        Studenti  pak řeší úkoly ve cv. 13.
                        cv.14    Reklama  vás dostane
                        Studenti  mají za úkol poslouchat reklamu, nebo se dívat na reklamu a zapisovat si  reklamní slogany. V kurzu říkají, jaké reklamní slogany slyšeli, viděli.  Ostatní hádají, na jaký výrobek nebo službu je prováděna reklama.
                        Studenti  čtou článek cv. 14. V článku najdou informace o tom, na co je prováděna  reklama. Pak se pokusí přiřadit reklamní slogany k výrobkům cv.14 b).  Říkají, jestli tuto reklamu už viděli.
                        Studenti  si vyberou jeden výrobek nebo službu cv. 15 a napíšou vlastní reklamní slogan.
                        cv.16  Ovlivňuje vás reklama při nakupování? – poslechové cvičení
                        Lektor  se zeptá studentů, jestli se řídí reklamou. Jestli nakupují zboží, na které je  prováděna reklama. Podle čeho se při nakupování rozhodují.
                        Studenti  poslouchají vypravování 3 osob a doplňují texty.
                        cv.  17 Studenti zaujímají vlastní stanovisko k výpovědím a odpovídají na  otázky.
                        cv. 18 Zde jsou témata k rozhovorům. Lektor rozhodne, co z toho využije a  v jaké části hodiny rozhovory zařadí.
                        
                      Četba z tisku
  Článek  z novin si přečtou studenti samostatně se slovníkem. Další hodinu lektor  zkontroluje, zda rozumí textu. Studenti můžou také napsat esej na toto téma,  kterou přečtou při hodině. Lektor může vybrat nejlepší práce. Studenti  diskutují o tom, proč je internet vnímán jako nejlepší médium k získávání  informací.